Parco Nazionale dei Monti Sibillini

norcia-parco nazionalo di monti sibilini

In weekend am fost sa vizitam acest minunat parc care se intinde pe o suprafata de 40 km intre Marche si Umbria. Este o zona de o rara frumusete, imbracata in verde si dominata de muntele Vettore aflat la 2476 m si muntele Sibilla la 2173 m altitudine. Legendele locale povestesc ca zanele coborau in acesti munti sa danseze si ca sa nu le prinda rasaritul soarelui au fugit in munti lasand in urma lor amprente care mai tarziu au capatat numele de “Strada delle fate”. Se spune ca Monti Sibillini erau considerati locuri populate de divinitati rele si bune si ca in numeroasele caverne existente in munti puteai intra in taramul umbrelor. Muntele Sibilla se spune ca a fost sediul cultului pagan al zeitei Cibele, zeita naturii, a animalelor si a locurilor salbatice iar ulterior  a fost venerat cultul zeitei Sibilla Cumana care avea puteri profetice.

Nu stiu cat adevar exista in aceste legende dar stiu ca in momentul in care am vazut Muntele Vettore am ramas fara cuvinte. Parca am fost aruncati undeva inapoi in timp si te asteptai sa vezi aparand pe un varf de munte o zeita de o frumesete rapitoare sau un mag cu parul nins.

Incep cu intrarea in parc si anume cu primul popas pe care l-am facut pe malul raului Corno, plin de floricele galbene,

si maci infloriti,

eu nu m-am putut abtine si m-am balacit putin in apa rece a raului. Dupa acest mic popas, ne-am continuat drumul spre muntele magic.

Aici intrarea in parc,

al doilea popas l-am facut la Chiesa din San Salvatoro construita in 1115,

Vis-a-vis de biserica erau niste bancute si masute de lemn unde te puteai opri sa te odihnesti. Noi am profitat din plin de ele si timp de o jumatate de ora am ramas acolo admirand peisajul de o frumusete extraordinara,

Am continuat drumul verde plin de miesme primavaratice si nu dupa mult timp am ajuns in varf. Cand am vazut muntele am ramas cateva minute fara cuvinte si parca nu ma mai saturam privindu-l,

era destul de pacloasa atmosfera sus si multe dintre poze au iesit cam cetoase.

Hora de anemone alpine

si o steluta alpina atat de matasoasa ca nu mai saturam mangaind-o,

In spatele nostru erau niste vacute care pasteau linistite la poalele unui deal,

Am coborat apoi in vale,

Pe o parte erau muntii inca inzapeziti, iar pe cealalta parte dealuri verzi.

Aici un delusor cu niste cerculete foarte ciudate din loc in loc. Sa fie oare urmele zanelor?

la poalele muntelui Vettore,

culturi de linte specifice acestei zone,

si o ultima poza cu muntii lasati in urma carora le-am promis ca o sa ma intorc foarte curand sa ii revad,

Asta a fost calatoria noastra intr-o zona de vis, plina de mistere, primavara si liniste. Pe buna dreptate Umbria este numita “Inima verde a Italiei”.

Print Friendly, PDF & Email

24 comentarii la “Parco Nazionale dei Monti Sibillini

1. Ina spune:

SUPERBE!!!!!!!!!!! Wow! Super… Am ramas uimita :O Cateva dintre poze le stiam dar restul… m-au uimit! In special poza a doua, in care se vede incetosata floricica galbena. Superb1 Chiar ai talent, stiai? Daca astfel de poze faci cu aparatul de acuma, imi inchipui cum le vei face cu Canon-ul! Inca o data: poze SUPERBE! Deja ma visez stand acolo pe iarba…

2. Flor spune:

Minunate locuri Laura, adevarate oaze de liniste! Cred ca te-ai intos de acolo incarcata si tonica!pozele sunt superbe si ele! Te pup si sa ai o saptamana frumoasa!

3. Laura spune:

Cum zic americanii, „breathtaking”, nemaipomenite peisajele (si protagonista :)). Mi s-a facut dor de Europa. Foarte reusite pozele.

4. Laura spune:

Scumpa mica te pupic si iti multumesc mult ca iti plac pozutele!! Am zis ca data viitoare cand vom merge acolo o sa fac poze cu Canon-ul pentru ca deja aparatul meu nu mai face fata!! Sper din suflet sa ajunga pana atunci!! Pupicei scumpa!!

5. Laura spune:

Flor draga mea intr-adevar m-am simtit superb dupa ce am ajuns acasa si inca ma simt excelent. Era atata liniste si spatiu incat nu imi mai venea sa plec. Dar avand in vedere ca sunt doar 86 km pana acolo pe care ii facem in jumatate de ora o sa mergem de acum cat de des putem. Te pupic si o saptamana minunata iti doresc!!

6. Laura spune:

Laura draga te pup si iti multumesc ca ti-au placut pozutele mele. Daca ai drum prin Italia poate reusesti sa vizitezi si acest minunat parc pentru ca intr-adevar merita vazut!! Te pupic!!

7. Dana2dor spune:

Fooaaarte frumoase peisajele, foarte frumoase pozutele si foooooooaaaaarte frumoasa protagonista acestei excursii 🙂
    Sa-ti fie de bine si multumim pentru ca ne-ai impartasit si noua privelistea!
    Pup copii frumosi si dragastosi 🙂

8. mariana spune:

Cu drag si nerabdare si pe nerasuflate am citit cit de frumoase locuri ati vizitat!E o incintare sa citesc asa ceva!(te rog sa mai postezi din astea,mai ales pt.noi cei care nu le putem vedea!O incintare!mai astept cu mult drag sa ne pui tot felul de din astea!Te imbratisez!!P.S.Milly e mai bine,are multe,multe restrictii si e tare,tare neastimparata trebuie sa stea la pat!dar cind iese in curte nu o mai stavilim,iar cu fiica mea se trage de sireturi asta la figurat!ne bucura ca doctorul a facut minuni(a fost paralizata la labutele din spate!)noroc ca am dus-o urgent la medic!)acu ia sistat infiltratiile,si va lua doar ceva pastile!of,da suparati am fost toti din casa!ti-am scris mai mult dar nu te vad pe mess!

9. Amalia spune:

Superbe peisaje si superbe fotografii! M-au lasat fara grai…pe mine, care nu pot spune ca nu sunt un mare fan al muntelui. I le voi arata sotului meu care e topit dupa asa ceva. Esti foarte talentata si la fotografiat dar mai ales la scris! Te sarut

10. broscutza spune:

Draga mea Laura, m-ai incantat si mi-ai bucurat sufletul, cu pozele astea minunate! Sunt absolut mirifice! Iar tu esti minunata! Cand ai timp, treci pe la mine, te asteapta un premiu! Te pup cu mare drag si iti soresc sa ai o saptamana frumoasa ca sufletul tau!

11. Laura spune:

Antzu draga mea eu ador muntele si pot sa-ti spun ca de mult nu m-am mai simtit atat de bine cum m-am simtit acolo. Te pup si ma bucur mult ca ti-au placut pozele!!

12. Laura spune:

Dana frumoasa mea te pup si multumesc mult ca ti-au placut pozutele. Tare bine ne-am simtit acolo si abia astept sa mergem din nou. Pup dulce fata frumoasa!!

13. Laura spune:

Amalia scumpa eu am ramas pur si simplu cu gura cascata si nu imi mai venea sa plec de acolo. Sa dea Dumnezeu maine sa nu ploua ca sa mergem din nou. Te pup!!

14. Laura spune:

Mariana scumpa mea ma bucur tare mult ca ti-au placut pozutele si promit sa mai postez curand altele. Ma bucur ca Milly incepe sa isi revina. Mie mi se rupe sufletul cand vad un animalut bolnavior asa ca draga mea aveti mare grija de ea acum si rasfat-o cat poti tu de mult!! Te pup!!

15. Laura spune:

Iti multumesc Amalia draga ca ti.au placut pozutele desi aparatul meu e tare vechiut. Eu ador muntele si astept cu nerabdare sa mergem din nou acolo. Te pupic!!

16. Laura spune:

Broscutza scumpa iti multumesc din tot sufletul pentru cuvintele tale si tarema bucur ca ti-au placut pozutele. Multumesc mult pentru premiu draga mea!! Te pup!!

17. Anonymous spune:

Vai ce frumos e…acum stiu unde sa ma mai duc in weekend 🙂 Stau aproape de tine, in Bevagna si pana acum ma mai duceam pe Subasio (e cam golas sus acolo si nu se vede chiar asa frumos dar mie imi place ca e liniste si sus de tot nu prea vine lumea). Retetele tale sunt extraordinare si le explici atat de frumos. Imi pare rau ca nu te-am descoperit mai devreme. Cand i-am spus iubitului meu ca stai aproape mi-a zis "intalneste-te cu ea sa te invete si pe tine sa faci mancare" 😀
    Te pup!
    P.S. Retete de cannelloni nu ai?

18. Laura spune:

Anonim bine ai venit!!! Tare ma bucur sa aflu ca stam la numai 38 km distanta si mi-ar place sa ne intalnim intr-o zi!! Si noua ne place mult Subasio dar asa cum spuneai tu e destul de sterp. Cu toate astea are o frumusete aparte. Neaparata sa mergi in acest parc pentru ca este absolut superb si foarte linistit.
    Te pup si iti multumesc tare mult pentru vizita.
    Canelloni nu am postat inca dar cu prima ocazie sigur o sa fac poze si o sa-i postez!!

19. Lory spune:

Ei ce precisa ai fost…38 km. Poate ne intalnim o data…noi cam ducem lipsa de prieteni pe aici si ar fi frumos 🙂
    Te pup!

20. Laura spune:

Lory draga imediat am cautat Bevagna in Google Earth si am vazut ca nu sunt decat 38 Km. te pupic si intr-o zi mi-ar face placere sa ne intalnim!!